Αμερικανική Πεζογραφία

 

Η Αμερικανική Πεζογραφία, ένα μάθημα που συνήθως επιλέγει το Τμήμα της Αθήνας προς εξέταση στις Κατατακτήριες, εξετάζεται κατά την επόμενη περίοδο. Όντας και αυτό ένα μάθημα Λογοτεχνίας  παραβλέπεται συχνά από τους υποψηφίους- ή απλώς ΔΕΝ το γνωρίζουν- ότι ανάμεσα στις απαιτήσεις που υπάρχουν είναι και ο συγκριτικός τρόπος εξέτασης (μαζί με μια σειρά άλλων, όπως το γεγονός ότι ένα νευραλγικής σημασίας κομμάτι μελέτης εννοείται, αλλά δεν είναι δυνατόν κάποιος να το γνωρίζει παρά μόνο αν είναι εξοικειωμένος/η με το μάθημα: κάποια επιπλέον στοιχεία  Θεωρίας της Λογοτεχνίας που σχετίζονται άμεσα με το κάθε έργο. Ωστόσο, αυτό  είναι κομμάτι του πεδίου και συνηθίζεται σε αυτές τις σπουδές).

Με άλλα λόγια ζητιέται κάτι που,όποιος έχει ασχοληθεί με προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο επισταμένα, γνωρίζει ότι είναι ίσως η πιο απαιτητική εργασία: η σύγκριση μεταξύ έργων ως προς έναν ή περισσότερους άξονες. Έτσι, αν και φυσικά το Τμήμα μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει τον τρόπο εξέτασής του χωρίς κανενός είδους “προειδοποίηση”, πράγμα που υπογραμμίζει την σημαντικότητα μιας σωστά μελετημένης προετοιμασίας, κλπ., συνήθως ζητιέται ΕΝΑ ΜΟΝΟ ESSAY ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ 3 ΕΡΓΩΝ. Παρ όλα αυτά σε πρόσφατη εξέταση ζητήθηκε και δεύτερο.

Αυτονόητα η δυσκολία είναι μεγάλη: από την εξέταση αυτή μπορεί εύκολα να διακυβευτεί η πορεία των συνολικών εξετάσεων, καθώς δεν υπάρχει διαμοιρασμός βαθμολογίας σε μια δεύτερη ερώτηση και τα κριτήρια είναι αυστηρά. Γι’ αυτό και οι συνήθεις βαθμολογίες του μαθήματος αυτού είναι εξαιρετικά χαμηλές. Ωστόσο, το πολύ θετικό είναι ότι έτσι ξεχωρίζουν πάντα οι σωστά διαβασμένοι που δεν ήρθαν στην εξέταση διαβάζοντας μόνο μέρος της ύλης ή απλά τα “SOS”, και χωρίς καμιά εμβάθυνση. Και αυτό είναι κάτι που θέτει αυτομάτως τον προετοιμασμένο υποψήφιο μπροστά στον ανταγωνισμό.

Για το λόγο αυτό στα μαθήματα γίνεται συστηματική εξάσκηση σε διάφορα πεδία εκ των οποίων παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα essay ανεπτυγμένο. Στόχος ήταν να καλύψει σε ένα ελάχιστο βαθμό το ζήτημα του veracity in stοrytelling and Irving’s trial to invent a literary “past”. Αφορά το έργο “The Sleepy Hollow” του Irving.

Φυσικά ΔΕΝ πρόκειται αυτό καθαυτό για ανεπτυγμένο θέμα εξέτασης, αλλά ΘΕΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ & ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ, ούτε εξετάζει κάποια έργα σε σύγκριση. Δίνει όμως μια πρώτη ιδέα για το επίπεδο που απαιτείται, καθώς και για το πόσο οι αναλύσεις των έργων είναι άμεσα συνδεδεμένες με το κοινωνικό -και όχι μόνο- γίγνεσθαι της εποχής του συγγραφέα και του νεογέννητου έθνους.

 

How does Irving try to create the impression of a literary past for the Americans through veracity in storytelling?

Washington Irving’s “The Legend of Sleepy Hollow” consists a short story published in 1820, originally included in a collection called “The Sketch Book of Geoffrey Crayon, Gent”.  Generally, the stories illustrated are addressed to children, being the new country’s next generation, this way touching upon a major issue posed at the time: the absence of any actual spiritual, literary and historical past that would function as the necessary support for the newly born nation in its passionate endeavour to form a stable national identity.

Irving, a personality not less important or shiny than others of his times such as Franklin, far less noisy though, has played a tremendous role. He appears to have undertaken the serious and responsible task to provide the impression  of an actual real literary past, aiming at covering this way this deep psychological need of its people and, mainly, the younger ones.

As a result, in the case of “The Legend of Sleepy Hollow” the notion of veracity seems rather prevalent and its thorough examination may prove to be  utterly useful  in order to comprehend its significance and its relationship to the subject of  storytelling. It is said that the story was found –  was  actually “told” as  written in the postscript – by Diedrich Knickerbocker, who at the end writes that he heard it from an old man. This reference on its own creates the impression of a fruitful,  literary past. And further indications of this fact follow to confirm it.

Within the text phrases like “we are told”, “some say” or “it is said by some” ignite an atmosphere and a background clearly implying that there has indeed previously  been a past. To be more accurate, “Sleepy Hollow” is filled with people  descending from its original settlers; therefore, being full of stories and legends that go beyond time known– although still young compared to Europe’s villages and far distant roots. Given the time period – 1820 – “ Sleepy Hollow”  is of a very rare quality in terms of its inhabitants as they have been living there for generations. This very occurrence allows stories and legends to be built and passed on to the generations to come in a way that would otherwise be impossible to achieve.

Though short in its reference, our first encounter with an author of such radiation within the boundaries of this issue may prove useful to further references to this or other issues relevant  to storytelling and its enchanting literary force for the first American settlers, this way also highlighting its further social importance and pervasive role in the formation of what was later to be the “American Letters”.